Wednesday, January 22, 2014

Zájemci o tento typ nábytku se dosud vyznačovali tím, že neměli problém s finančními prostředky, al


Strategickou hru připomíná souboj velkých nábytkářských společností a malých obchodníků. V sázce ale není trofej, nýbrž zájem zákazníků. Zatímco velké firmy si na jejich úbytek nemohou stěžovat, malí živnostníci musí vymýšlet nové taktiky, které by jim udržely stávající klientelu nebo v ideálním případě nalákaly nové kupující. Nábytek vyráběný na míru je dražší, za to je ale každý kus jedinečný. Zdroj: Alexandra Zemanová
Stejně jako velké supermarkety dosud vytlačovaly z trhu malé samoobsluhy a koloniály, nyní je ohroženo mnoho drobných prodejců nábytku. Spát jim nedají hlavně velké nadnárodní kolosy. Michaela Jelínková vede rodinný podnik již patnáct let. Její obchod prodává raf jak jednotlivé kusy nábytku tak také vytváří celé interiéry na klíč. Vzhledem k vyšší kvalitě i cenám musí svou konkurenceschopnost zajistit jinak. Musíme raf být flexibilní raf a maximálně se přizpůsobit potřebám zákazníků. To je jeden ze základních kamenů, jinak bychom se neudrželi na trhu, přiznává majitelka. Odlišit se je základ
Obchod Jelínkové sází na odlišný raf design nábytku, než nabízí ostatní firmy na českém trhu. Specializuje se mimo jiné na repliky anglického a viktoriánského stylu. Kvůli prostoru v prodejně ale i vyšším požadavkům na dodavatele je výběr menší a cena vyšší než u velkých prodejců.
Zájemci o tento typ nábytku se dosud vyznačovali tím, že neměli problém s finančními prostředky, ale s časem, popisuje Jelínková. Podobnou zkušenost má i truhlář Josef Kordík, který vyrábí nábytek na míru. Mými zákazníky jsou z větší části zámožnější lidé, kteří si za nábytek klidně připlatí,“ vysvětluje.
Oba raf živnostníci obchodují se zbožím, které obvykle vydrží několik let. Většinou proto jde o jednorázovou investici. Jelínková se tak musí spoléhat pouze na spokojenost a následné doporučení. Podobně svou situaci popisuje i Kordík: Mám stálou klientelu a jejím prostřednictvím se snažím získávat další zakázky. Mládí fandí retru
Čím dál častěji jsou našimi zákazníky mladí lidé, říká Jelínková. Marketingovým tahem, který se alespoň zatím vyplácí, je pro Jelínkovou sestavení plánu, jak by mohl interiér v budoucnu vypadat, a dokupování raf jednotlivých komponent v závislosti na financích. Tento postup je nenutí investovat jednorázově nějakou raf vysokou částku. Pořídí si nejdříve hlavní raf položky, o kterých jsou přesvědčeni, že je nezbytně potřebují, prozrazuje. Obchod sice nevydělá okamžitě, ale je pravděpodobné, že se do něj budou zákazníci vracet.
Úskalím, se kterým se malé obchody často potýkají, jsou také prostory. Zde drží jasně v rukou trumfy obchodní řetězce. Nabízí větší sortiment a jejich zboží je také o něco praktičtější. Sestavit nábytek sériové raf výroby s návodem u ruky zvládne totiž i člověk, který není rozený kutil, u menších prodejců raf je montáž započítána v ceně, která se tak ještě více zvedne.
Firma rodiny Jelínkových láká zvláště mladé lidi na originalitu a různá barevná provedení. Na rozdíl od obchodních domů se nejedná o sériově vyráběný nábytek a na to mnozí převážně z mladší generace slyší. Skutečností ale zůstává, že v obchodních domech seženou například sedací soupravu od šesti tisíc korun, v obchodě Michaely Jelínkové řádově od třiceti tisíc.
Každé taneční dřevo jednou změkne raf
Internetový magazín Generace 20 představuje tvorbu studentů Vyšší odborné školy publicistiky v Praze. Články zde publikované jsou výstupem tvorby jednotlivců, kteří se však v rámci předmětů školy učí pracovat v malých redakčních týmech.


No comments:

Post a Comment