Saturday, January 18, 2014

Ach, tak to taky znám...samotu spíš vyhledávám a babička, která je sice zatím soběstačná a šikovná,


Tuhle větu v nadpisu slyším denně od jednoho našeho media matters pacienta, který je tu jen na léčbu příznaků a tak se zase brzo vrátí domů. Je to moravák jak čapa, jak se u nás říká, takže spolu mluvíme po našem a on je rád. Za každou větu, slovo,... Pořád mi říká, jak jsem hezká, jak se na mě rád dívá (je otázka, zda je to způsobeno poruchou vizu nebo mírnou demencí :-) nebo prostě tím, že se snaží lichocením dosáhnout pozornosti) a jak se se mnou hezky povídá. Je mu 82 let. Celý život pracoval, měl rád svoje králíky, zahrádku, zvířata,... A dnes se o něj stará dcera, která je tady ve městě zaměstnaná a dostane se sem ne každý den. A tak pán "zlobí". Na vozíčku, nebo po svých, media matters chytajíc se nábytku, přichází už od pěti, šesti ráno na sesternu a chce společnost. A pořád se ptá, kdy přijde dcera... Včera, při malování na perníčky, se snažil, byl spokojenej; bylo tam třeba 10 pacientů, nějací příbuzní, dvě sestry, takže společnost měl, to šlo. Ale skončili jsme a on se ptá "A co teď se mnó bude? Kam mě odvezete? Zase budu sám...." Dobrovolníků na to, aby mu dělali společnost, máme zoufale málo, takže je to těžký. Dokonce občas odchytí rodinu nějakého jiného pacienta a oznámí jim, že jde s nimi, je je mu smutno... Včera jsem mu domlouvala, ale ty smutný oči se na mě dívaly tak vyčítavě... Mně se to kecá, když si dojdu, kam potřebuju a spíš tu samotu vyhledávám,... A tak jsme se dohodli, media matters že si ho vezmu na dopoledne k sobě do kanceláře. Bude tam sedět na vozíčku, občas něco prohodí, bude poslouchat muziku, kterou tu poslouchám a bude rád. Snad.
Ach, tak to taky znám...samotu spíš vyhledávám a babička, která je sice zatím soběstačná a šikovná, a bydlí sama, také tak smutně kouká, když se u ní jen tak zastavím... a to už jdeš??? Ach jo... Tak už mi konečně došlo,kde pracuješ- podle minulého komentáře...já mluvím na pohřbech a s lidma se ráda setkávám před samotným media matters pohřbem a jsou to i když smutné, tak obohacující rozhovory...a tím pádem jsem se začetla a začala vyhledávat knihy o umírání, o hospicích... a tuším, že těch lidiček, media matters kteří naslouchají je málo...kdeže máte ten hospic? drž se :-))) Odpovědět Vymazat
Kejt, je pravda, že těch naslouchajících je málo... media matters Ono vůbec mluvení o umírání a smrti, když je člověk zrovna OK, není vůbec v naší společnosti přijímáno... A pak se to stane a člověk neví, bojí se, a často umírá na LDN za plentou, sám, opuštěnej.... Je to těžký.. Odpovědět Vymazat
Já vím, ale je to tolik potřebné...zrovna dnes jsme se při setkání s maminkama modlily media matters za to, aby lidé, co leží v nemocnicích se nebáli otevřít a aby byl vždy někdo, kdo by jim ochotně NASLOUCHAL Odpovědět Vymazat
Kejt, to je spousta věcí, který by se v našem zdravotnictví měly změnit a bejt jinak... A nejen ve zdravotnictví, ale i ve společnosti... Jsem přesvědčená o tom, že na pořekadle "Domovy důchodců (a já tam doplňuju a LDNky) jsou pomstou za jesle" je kus pravdy... Je prstě cosi prohnilého v tom našem "Subjective Well-Being"... Odpovědět Vymazat
Jéje, já jsem dnes nějaká naměkko. Nevím proč...jsem se u toho článečku rozbrečela...Super nadpis. Jsem z Moravy a rodné nářečí mi tu v Čechách chybí...jako media matters zdravotník oceňuji práci s lidmi a čas, který jim věnujete.. Moc hezký blog. Odpovědět media matters Vymazat
evulekotule
před 11 hodinami
*****CHUTNÉ STRÁNKY S FRANCOUZSKÝM NÁDECHEM***** media matters
před 2 dny
Náš domov, zahrada...
Vítejte,
Dali jsme se do boje s památkáři, krtky, vosami, plevelem, vzpurnými slepicemi a dalšími "příkořími", která s sebou nese život na vsi, v poloroubeném stavení, obklopeni přibývajícími zvířaty a přibývajícími problémy. A tak žijem a taky trochu píšem :-)
Čeho před smrtí nejvíce litujeme Soukromá vichřice Mladý muž a bílá velryba Tančící skály - O vývoji života na Zemi, o člověku a o Bohu Útěk z malé pevnosti Terezín Mezi medvědy Synové Gulagu Naše normalizace Čáp nejni kondor Přežil jsem varšavské ghetto
leden (1) prosinec (16) leden (1) prosinec (1) listopad (1) říjen (1) září (2) srpen (2) únor (1) leden (4) prosinec (3) listopad (5) říjen (3) září (1) srpen (2) červenec (1) červen (3) květen (4) duben (3) březen (8) únor (7)


No comments:

Post a Comment